Szent Miklós Görögkatolikus Gimnázium és Kollégium

Beszámoló a skóciai utazásról

Az Angol Műhely Kulturális Egyesület által lehetőségem adódott eljutni Skócia egyes területeire, Londonba és egyéb csodás helyekre Európán belül, ahová osztálytársamat Németh Alízt is meghívtam.

1.nap:június 30-án, pénteken a délutáni órákban elindultunk busszal Magyarországról.

2.nap:Belgium Brugge városában egy életre szóló délutánt tölthettünk el, este pedig Franciaországban Dunkerque-ben szálltunk meg.

3.nap:kompon megreggeliztünk, áthajóztunk Angliába (Doverbe), ahonnan elindultunk a fővárosba miután a tengerparton sétálhattunk. Lehetőségünk volt látni a Westminster negyedet, Trafalgar teret, Buckingham palotát, Sherlock Holmes Pubot

4.nap:folytattuk utunkat északra, útközben megálltunk Hadrianus falánál, ami régen a Római Birodalom határa volt. Itt már megpillantottunk nemzeti viseletet viselő férfiakat. Ezen a napon Harry Potter roxfortjába is eljutottunk, ami az Alnwick kastély névre hallgat, este pedig már Skóciában foglaltuk el a 6 napig tartó szállásunkat.

5.nap:a skót fővárosban Edinburghban töltöttük az egész napot. Felmentünk a várba, a nap többi részét vásárlással töltöttük. Nagy kedvenc volt ez a nap. 6.nap:Melrose apátságban jártunk délelőtt, Robert the Bruce szívének nyomában, délután Sir Walter Scott álomvárába sikerült betekintést nyernünk, ami tényleg álomba illő volt.

7.nap:Lindisforne-nél az ősi kelta kereszténység megtekintésével kezdtük a napot. Folytattuk utunkat a Szent Szigetre (Holy Island), utána Bamburgh Castle-nél töltöttük a délutánt.

8.nap:átkeltünk a Fife-on, Skócia ősi fővárosában jártunk (Dunfermline), ahol Szent Margit és Robert the Bruce sírja található.

9.nap:Loch Ness szörnykeresésre lehetett menni, de a társaság többsége (így mi is) inkább pihenéssel töltöttük a napot.

10.nap:délelőtt hegyet másztunk, hogy megnézhessük William Wallace emlékművét, délután a Trossach Nemzeti Parkban Finnich Glen tündérvölgyében túráztunk és a Brit szigetek legnagyobb tavának a Loch Lomondnak a partján. 11.nap:dél felé vettük az irányt, útközben York városát fedeztük föl.

12.nap:újra Londonban voltunk, de ezúttal az Oxford Streeten lehetett vásárolgatni, este pedig elfoglaltuk itt a szállásunkat.

13.nap:délelőtt sétáltunk Londonban és átkeltünk a La Manche csatornán, megkezdtük utunkat Franciaországba.

14.nap:egy napot Párizsban töltöttünk. Láttuk az Eiffel-tornyot, Diadalívet, messziről a Notre Damot és el lehetett jutni a Louvre-ba is. Ezek után megkezdtük utunkat hazafelé.

15.nap:átutaztunk Európán keresztül és a délutáni órákban mindenki sikeresen hazaért.

Elmondhatatlanul hálásak vagyunk, hogy megragadhattuk ezt a lehetőséget. Új országokat, szokásokat, kultúrákat fedezhettünk föl és életre szóló élményeket szerezhettünk.