Szent Miklós Görögkatolikus Gimnázium és Kollégium

Strasbourgi nyereményút

2022. december első napjaiban gimnáziumunk 12. osztálya elutazhatott arra a kirándulásra, amelyre még 2020 tavaszán szereztek jogot az Euroscola hazai versenyének megnyerésével. A nyeremény részeként az osztálynak lehetősége volt ellátogatni a strasbourgi Európai Parlamentbe és részt venni az Euroscola nemzetközi rendezvényen. Az Európai Parlament támogatásával megvalósuló úton 24 diák és 2 tanár vehetett részt. Az út rövid beszámolója:
1 nap: A hajnali 4 órai indulás után egész napos utazás következett Magyarországon és Ausztrián keresztül. Délután egy rövid városnézésre volt lehetőségünk Salzburg belvárosában, amely a Világörökség része (Mirabell-kastély, Mozart szülőháza, Salzburgi Dóm, karácsonyi vásár a Dóm téren) Az estét már a németországi Berchtesgadenben töltötte a csoport egy ifjúsági szálláson.
2. nap: Reggeli után rövid megálló volt a festői Königssee partján, majd tovább utaztunk Németország déli részén keresztül Strasbourg felé. Délután egy rövid városnézésre került sor Lindauban, amelynek óvárosa egy szigetre épült a Boden-tó partján. Itt a szépséges kikötő és a karácsonyi vásár megtekintése után indultunk tovább a Strasbourg melletti szállásunkra.
3. nap: Elérkezett a várva várt nap, az Európai Parlament meglátogatása. Ezen a napon került megrendezésre az Euroscola nemzetközi ifjúsági rendezvényen is, amelyen kb. 500 középiskolás diák vett részt. Erre az eseményre az összes Európai Uniós tagállamból meghívtak egy iskolát, így mi egyben Magyarországot is képviseltük. A nap fő témája az emberi jogok voltak. Délelőtt EU-s parlamenti képviselőknek tehettek fel kérdéseket a diákok, majd délután egymás között vitattuk meg a fiatalokat érintő témaköröket. A nagy sikerű rendezvény után még megnéztük a világhírű strasbourgi Notre-Dame-székesegyházat.
4. nap: Délelőtt megnéztük Strasbourg történelmi óvárosát, amely szintén a Világörökség része és sétáltunk a színpompás karácsonyi vásárban. Délután utolsó szálláshelyünk, München felé vettük az irányt, ahol a Don Bosco Katolikus Iskola vendégházában töltöttük az éjszakát. A megérkezés után még sikerült München főterét is megnéznünk.
5. nap: Egész napos utazás Nyíregyházára, ahova este fél 10-kor szerencsésen meg is érkeztünk.
Köszönjük a két felkészítő tanár Hepp Szabolcs és Bánfi Dávid munkáját az út megszervezéséért, hogy egy életre szóló, élményekkel teli utazásban lehetett részünk!
Az útról a nyíregyházi sajtó is beszámolt: